Portal ogólnoinformacyjny z materiałami

Przyciągający serwis z interesującymi tekstami.

inne

Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując potencjalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia z dronów

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca mógł w pojedynkę opracować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on stosowny technicznie oraz banalny.